Deklaracja dostępności
Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Gostyniu Spółka z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP – ZWiK w Gostyniu Sp. z o.o. .
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- nie wszystkie artykuły posiadają nagłówki,
- nie wszystkie załączone pliki są dostępne cyfrowo.
Wyłączenia:
- dokumenty podmiotów trzecich są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- treści, których dostosowanie do wymagań dostępności wymaga modyfikacji, do których ZWiK w Gostyniu Sp. z o.o. nie jest uprawniony,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-31.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez ZWiK w Gostyniu Sp. z o.o.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Jerzy Data. Zgłoszenia można kierować od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 - 15:00. Kontakt: zwikgost@zwikgost.pl, sekretariat@zwikgost.pl, tel. 65 572 94 30. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich. (https://bip.brpo.gov.pl/)
Dostępność architektoniczna
W niedalekiej odległości od ww. budynków znajdują się miejsca parkingowe z wydzielonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do biurowca osoba, posiadająca trudności w poruszaniu się, może skorzystać z dzwonka przy wejściu. Po usłyszeniu sygnału pracownik obsługi udzieli wszelkiej pomocy osobie z niepełnosprawnością. W budynku istnieje możliwość wejścia osoby korzystającej z pomocy psa asystującego.
Tymczasowy brak możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu.
Na wniosek osoby z niepełnosprawnościami zapewniona zostaje pomoc pracownika Spółki. Wyznaczony pracownik schodzi do klienta lub asystuje mu w drodze.
Zapewnienie obsługi z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie dla osób, które zgłoszą potrzebę języka migowego lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących jest na bieżąco uzupełniane.
|
||||||||||||||||
|