Informacje o działach zakładu
Dział finansowy
Do zakresu zadań Działu finansowego należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie dowodów księgowych,
2) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej obrotu materiałowego wszystkich materiałów i przedmiotów nietrwałych Spółki,
3) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych – naliczanie odpisów amortyzacyjnych,
4) sporządzanie sprawozdania z przepływów pieniężnych oraz prowadzenie całości zagadnień gospodarki kasowej,
5) prowadzenie rachunku kosztów według miejsc ich powstawania i ich rozliczanie,
6) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów produkcji podstawowej poszczególnych zleceń,
7) bieżąca analiza kosztów, kont rozrachunków, kont analitycznych i syntetycznych,
8) sporządzanie rocznych planów finansowych,
9) sporządzanie danych do opracowania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
10) windykacja należności za pozostałe usługi, obliczanie odsetek,
11) sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych i deklaracji podatkowych,
12) prowadzenie elektronicznego przekazu przelewów bankowych,
13) rozliczanie i wycena arkuszy inwentaryzacyjnych,
14) potwierdzanie sald z kontrahentami,
15) prowadzenie rejestru faktur przychodzących,
16) ewidencja i gospodarka drukami ścisłego zarachowania,
17) monitorowanie należności i zobowiązań Spółki pod kątem terminowej ich realizacji,
18) przechowywanie i archiwizowanie dokumentów finansowo – księgowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
19) uzgadnianie i zatwierdzanie przychodów i rozchodów magazynowych,
20) prowadzenie spraw związanych z ewidencją wynagrodzeń pracowników i innych osób zatrudnionych wraz z rozliczeniami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,
21) nadzorowanie prac wydziału sprzedaży,
22) nadzór nad działalnością zaopatrzenia i gospodarki magazynowej.
Dział eksploatacji
Dział eksploatacji prowadzi działalność związaną z zapewnieniem właściwej obsługi eksploatacyjnej wydobycia oraz uzdatniania wody w zakresie zapewnienia ciągłości dostaw wody odpowiedniej jakości, oraz zapewnienie ciągłości oczyszczania ścieków w Sikorzynie poprzez działania prewencyjne, eksploatacyjne i ochronę środowiska przy pomocy następujących wydziałów:
1) Wydziału wodociągowo-kanalizacyjnego.
2) Wydziału uzdatniania wody.
3) Wydziału mechaniczno-energetycznego.
Do zakresu zadań Działu eksploatacji należy w szczególności:
1) utrzymanie w ruchu obiektów będących w dyspozycji działu,
2) określanie potrzeb remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,
3) organizacja, przygotowanie oraz realizacja prac remontowych i modernizacyjnych systemem gospodarczym,
4) przyjmowanie i prowadzenie rejestru zleceń na wykonanie robót zewnętrznych,
5) sporządzanie kosztorysów na przyjmowane roboty,
6) koordynacja działań służb pogotowia technicznego,
7) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
8) odpowiadanie za racjonalne zużycie paliw, energii, surowców, materiałów i części zamiennych poprzez realizację programów oszczędnościowych, wdrażanie nowych technologii itp.,
9) koordynacja współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego,
10) wykonywanie innych, doraźnych zadań, zleconych przez Prezesa Zarządu.
Dział oczyszczalni ścieków
Do zakresu zadań Działu oczyszczalni ścieków należy w szczególności:
1) całokształt spraw związanych z utrzymaniem wymagań jakościowych w ściekach odprowadzanych do rzeki, określonych w pozwoleniu wodno-prawnym,
2) eksploatacja urządzeń do oczyszczania ścieków zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni ścieków,
3) udział w odbiorach technicznych urządzeń i obiektów oczyszczalni ścieków realizowanych w ramach inwestycji i remontów,
4) prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej oczyszczalni ścieków zgodnie ze zbiorem instrukcji o eksploatacji i konserwacji,
5) współdziałanie w organizowaniu remontów urządzeń, opracowywanie instrukcji przeglądów, remontów maszyn i urządzeń,
6) kontrola pracy urządzeń poprzez analizę zapisów oraz wyników analiz ścieków i prób technologicznych,
7) kontrola jakości przyjmowanych ścieków,
8) prowadzenie spraw związanych z punktem zlewnym ścieków dowożonych,
9) wprowadzanie i udoskonalanie techniki i technologii oczyszczania ścieków,
10) unieszkodliwianie skratek i osadów ściekowych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem,
11) prowadzenie pomiarów zużycia mediów technologicznych,
12) prowadzenie kontroli procesu technologicznego oczyszczania ścieków,
13) opracowanie harmonogramu przeglądów maszyn i urządzeń oraz budynków i budowli i jego realizacja,
14) współdziałanie z laboratorium w zakresie eksploatacji oczyszczalni ścieków,
15) realizacja zaleceń organów zewnętrznych,
16) prowadzenie rejestru awarii maszyn, określanie przyczyn ich powstania oraz przeprowadzanie analiz w tym zakresie,
17) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
18) planowanie i wdrażanie przedsięwzięć w zakresie nowych technologii, usprawnianie i ulepszanie procesów oczyszczania ścieków oraz utylizacji osadów,
19) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,
20) dbałość o estetykę i porządek na terenie oczyszczalni ścieków i w najbliższym otoczeniu oraz zgodne z wymogami oznakowanie i zabezpieczenie oczyszczalni ścieków,
21) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
Dział techniczny
Do zakresu zadań Działu technicznego należy w szczególności:
1) wydawanie warunków technicznych włączenia do istniejących urządzeń wodociągowo – kanalizacyjnych,
2) dokonywanie uzgodnień branżowych dokumentacji technicznej,
3) zbieranie i przygotowanie danych do dokumentów statystycznych z zakresu produkcji wody, odprowadzania ścieków oraz infrastruktury technicznej,
4) uczestniczenie w pracach zespołu uzgodnień Starostwa Powiatowego w Gostyniu,
5) przygotowanie dokumentacji w celu uzyskania pozwoleń na budowę, pozwoleń wodno-prawnych oraz innych wymaganych prawem pozwoleń i decyzji,
6) opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji oraz zakupów inwestycyjnych,
7) wnioskowanie o zabezpieczenie środków na przygotowanie i realizację zadań wynikających z w/w planów,
8) nadzór nad realizacją zawartych umów,
9) zlecanie opracowania dokumentacji technicznej na zadania ujęte w planach, ich weryfikacja oraz zapewnienie nadzoru autorskiego i inwestorskiego,
10) dokonywanie odbiorów technicznych sieci i przyłączy oraz archiwizacja stworzonych i otrzymanych dokumentów odbiorowych,
11) prowadzenie ewidencji środków trwałych i środków wyposażenia technicznego,
12) przyjmowanie infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej na majątek spółki,
13) realizacja zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
14) współdziałanie z działami w zakresie organizacji i realizacji zamówień,
15) prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,
16) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia we współpracy z działem, którego zamówienie dotyczy,
17) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia,
18) pozyskiwanie dofinansowań i środków zewnętrznych do realizowanych inwestycji,
19) nadzorowanie czynności podpisywania umów w zakresie realizowanych zamówień.
Dział laboratorium
Do zakresu zadań Działu laboratorium należą w szczególności czynności związane
z wykonywaniem usług laboratoryjnych na potrzeby Spółki oraz klientów zewnętrznych.
Podstawowy zakres zadań i kompetencji:
1) pobór próbek,
2) analiza fizyko – chemiczna wody i ścieków,
3) współudział w kontrolach gospodarki wodno-ściekowej,
4) kontrola jakości odprowadzanych ścieków przez zakłady przemysłowe do kanalizacji miejskiej,
5) w przypadku stwierdzenia przekroczeń obowiązujących parametrów poinformowanie odpowiednie komórki organizacyjne o zaistniałej sytuacji,
6) zapewnienie jakości wykonywanych usług poprzez doskonalenie systemu jakości,
7) współpraca z PSSE w zakresie metodyki badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody,
8) organizacja pracy w laboratorium w sposób zapewniający przestrzeganie obowiązujących przepisów,
9) uzgadnianie z właściwym państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym harmonogramu poboru próbek,
10) prowadzenie gospodarki odpadami laboratoryjnymi zgodnie z obowiązującymi normami i rozporządzeniami.
Wydział wodociągowo – kanalizacyjny
Do zakresu zadań Wydziału wodociągowo-kanalizacyjnego należy w szczególności zapewnienie właściwej ciągłej pracy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z obiektami, a w szczególności:
1) utrzymanie w ruchu sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z przyległymi obiektami, zachowanie ciągłości dostaw wody i odbioru ścieków,
2) świadczenie usług transportowych dysponowanymi środkami transportu,
3) organizacja, przygotowanie i realizacja robót inwestycyjnych systemem gospodarczym,
4) organizacja, przygotowanie i realizacja zleceń zewnętrznych w zakresie świadczonych przez dział usług,
5) składanie potrzeb inwestycyjnych w zakresie modernizacji sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych oraz zakupów sprzętowych wynikających z potrzeb działu,
6) współudział w uzgadnianiu dokumentacji projektowych sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych,
7) określanie potrzeb remontowych i modernizacyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,
8) przygotowanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
9) organizacja zabezpieczenia wykonania robót w ruchu drogowym zgodnie z obowiązującymi przepisami (projekty organizacji ruchu).
Wydział uzdatniania wody
Do zakresu zadań Wydziału uzdatniania wody należy w szczególności:
1) pozyskiwanie wody surowej i eksploatacja ujęć wody zgodnie z posiadanym pozwoleniem wodno-prawnym,
2) uzdatnianie wody do parametrów zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
3) wtłoczenie uzdatnionej wody w odpowiedniej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem do sieci,
4) kontrola poszczególnych etapów produkcji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
5) prawidłowa eksploatacja wszystkich urządzeń technicznych na obiektach produkcji wody,
6) pobór prób z sieci miejskiej oraz z punktów monitoringowych ustalonych z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną,
7) wewnętrzny monitoring jakości wody przed i po uzdatnieniu na obiektach produkcji wody,
8) bilansowanie strat wody uzdatnionej przed i po wtłoczeniu do sieci miejskiej,
9) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
10) odpowiedzialność za właściwe zagospodarowanie stref ochronnych ujęć wody, według zatwierdzonego projektu,
11) prawidłowa eksploatacja urządzeń elektroenergetycznych i automatyki na administrowanych obiektach,
12) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
13) dbałość o estetykę i porządek na terenie ujęć wody i w ich najbliższym otoczeniu oraz zgodne z wymogami oznakowanie i zabezpieczenie ujęć wody,
14) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
Wydział mechaniczno – energetyczny
Do zakresu zadań Wydziału mechaniczno – energetycznego należy zabezpieczenie utrzymania ruchu, a w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki maszynami, urządzeniami i środkami transportu,
2) prowadzenie gospodarki energetycznej i paliwowej w tym materiałów pędnych,
3) prowadzenie gospodarki remontowej maszyn, urządzeń, sprzętu transportowego oraz budynków,
4) prowadzenie gospodarki narzędziowej, w tym między innymi: wydawanie narzędzi, dbanie o sprawność narzędzi, ewidencja,
5) prowadzenie dokumentacji techniczno-eksploatacyjnej maszyn i urządzeń do celów remontowych,
6) realizacja wewnętrznych i zewnętrznych robót warsztatowych i remontowych,
7) terminowe rozliczanie zleceń wewnętrznych i zewnętrznych,
8) wykonywanie bieżącej konserwacji napraw i pomiarów instalacji oraz urządzeń elektroenergetycznych,
9) kontrola zużycia energii elektrycznej, paliw stałych i płynnych,
10) wykonywanie przeglądów, konserwacji i remontów oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji urządzeń podlegających Urzędowi Dozoru Technicznego,
11) prowadzenie ewidencji powstałych awarii maszyn, urządzeń i środków transportowych i dokonywanie analiz po ustaleniu przyczyny awarii,
12) przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,
13) przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,
14) zarządzanie flotą pojazdów Spółki,
15) rozliczanie zleceń na roboty i usługi.
Wydział sprzedaży
Do zakresu zadań Wydziału sprzedaży należy całokształt spraw związanych ze sprzedażą usług, a w szczególności:
1) przygotowywanie, zawieranie i realizacja umów z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz umów pokrewnych,
2) dokonywanie terminowej realizacji odczytów wodomierzy,
3) wystawianie rachunków za świadczone usługi dostawy wody i odbiór ścieków,
4) kontrola i weryfikacja dostawy wody i odbioru ścieków,
5) rozliczanie sprzedaży wody i pozostałych usług,
6) kontrola legalności poborów wody,
7) prowadzenie kompleksowej gospodarki wodomierzowej wraz z opracowaniem, wdrożeniem i udoskonalaniem zasad doboru wodomierzy,
8) windykacja należności za świadczone przez dział usługi, wysyłanie monitów, naliczanie odsetek,
9) opracowywanie planów sprzedaży wody, ścieków oraz sporządzanie analiz wykonanej sprzedaży i strat wody wtłoczonej do sieci,
10) poszukiwanie nowych możliwości zwiększania sprzedaży i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie,
11) prowadzenie biura obsługi klienta wraz z prowadzeniem rozliczeń, dokumentacji o klientach i rozpatrywaniem skarg i wniosków.
Specjalista ds. ochrony środowiska
Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. ochrony środowiska należy całokształt prac związanych z prawidłowością procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków w Sikorzynie i ochrony środowiska na obszarze działania Spółki a w szczególności:
1) prowadzenie i koordynacja działań dotyczących zagadnień ochrony środowiska,
2) zapewnienie zgodności działań Spółki z obowiązującym prawem w zakresie ochrony środowiska,
3) kontrolowanie prawidłowości procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczania ścieków w Sikorzynie,
4) współpraca z PSSE w zakresie badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody,
5) prowadzenie zagadnień formalno-prawnych związanych z odprowadzeniem ścieków przemysłowych do kanalizacji sanitarnej,
6) realizacja zadań z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
7) ustalanie wysokości opłat z tytułu korzystania ze środowiska w zakresie poboru wody i odprowadzania ścieków,
8) współpraca z instytucjami państwowymi w zakresie ochrony środowiska, przekazywanie informacji o stanie środowiska organom państwowym i samorządowym.
Specjalista ds. kadrowych
Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. kadrowych należy w szczególności:
1) realizowanie polityki kadrowej Spółki,
2) prowadzenie spraw pracowniczych zgodnie z Kodeksem pracy i przepisami wykonawczymi,
3) prowadzenie dokumentacji pracowniczej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy,
4) prowadzenie sprawozdawczości w sprawach kadrowych,
5) zapewnienie obsługi administracyjnej i sekretariatu Spółki,
6) wspieranie komórek organizacyjnych w doborze kadr,
7) koordynacja niezbędnych szkoleń,
8) określanie potrzeb socjalnych pracowników i członków rodzin oraz opracowanie
w tym zakresie planów ich zaspokajania w ramach obowiązującego prawa,
9) współudział przy sporządzaniu planu zakładowej działalności socjalnej oraz ustalania zasad podziału i wykorzystania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
10) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych,
11) nadzór nad archiwum zakładowym,
12) całokształt prac związanych z eksploatacją środków i urządzeń biurowych niebędących sprzętem komputerowym,
13) administrowanie bezpieczeństwem informacji.
Specjalista ds. zaopatrzenia
Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. zaopatrzenia należy w szczególności:
1) magazynowanie, obrót i ewidencja obrotu zapasami materiałowymi, opakowaniami, surowcami wtórnymi,
2) zabezpieczenie dostaw materiałów, maszyn, urządzeń zgodnie z potrzebami Spółki,
3) współpraca ze wszystkimi działami przy planowaniu i weryfikacji zamówień na materiały,
4) sporządzanie reklamacji ilościowych, jakościowych i wartościowych w zakresie dostaw materiałów,
5) organizowanie i koordynowanie pracy w magazynie,
6) prowadzenie gospodarki złomem i opakowaniami,
7) prowadzenie zakupów przy zastosowaniu przepisów dotyczących udzielania zamówień, zgodnie z regulaminem wewnętrznym,
8) identyfikacja i upłynnienie zapasów zbędnych,
9) sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu gospodarki materiałowej i magazynowej,
10) przestrzeganie normatywów zapasów materiałowych,
11) bieżąca kontrola składowania i konserwacji zapasów magazynowych,
12) bieżąca kontrola ewidencji materiałów magazynowych.
|
||||||||||||||||
|