Informacje o działach zakładu


Dział finansowy

Do zakresu zadań Działu finansowego należy w szczególności:

1)    prowadzenie ewidencji księgowej na podstawie dowodów księgowych,

2)    prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej obrotu materiałowego wszystkich materiałów i przedmiotów nietrwałych Spółki,

3)    prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych – naliczanie odpisów amortyzacyjnych,

4)    sporządzanie sprawozdania z przepływów pieniężnych oraz prowadzenie całości zagadnień gospodarki kasowej,

5)    prowadzenie rachunku kosztów według miejsc ich powstawania i ich rozliczanie,

6)    ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów produkcji podstawowej poszczególnych zleceń,

7)    bieżąca analiza kosztów, kont rozrachunków, kont analitycznych i syntetycznych,

8)    sporządzanie rocznych  planów finansowych,

9)    sporządzanie danych do opracowania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,

10)  windykacja należności za pozostałe usługi,  obliczanie odsetek,

11)  sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych i deklaracji podatkowych,

12)  prowadzenie elektronicznego przekazu przelewów bankowych,

13)  rozliczanie i wycena arkuszy inwentaryzacyjnych,

14)  potwierdzanie sald z kontrahentami,

15)  prowadzenie rejestru faktur przychodzących,

16)  ewidencja i gospodarka drukami ścisłego zarachowania,

17) monitorowanie należności i zobowiązań Spółki pod kątem terminowej ich realizacji,

18)  przechowywanie i archiwizowanie dokumentów finansowo – księgowych zgodnie  z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

19) uzgadnianie i zatwierdzanie przychodów i rozchodów magazynowych,

20)  prowadzenie spraw związanych z ewidencją wynagrodzeń pracowników i innych osób zatrudnionych  wraz z rozliczeniami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,

21) nadzorowanie prac wydziału sprzedaży,

22) nadzór nad działalnością zaopatrzenia i gospodarki magazynowej.

 

Dział eksploatacji

Dział eksploatacji prowadzi działalność związaną z zapewnieniem właściwej obsługi eksploatacyjnej wydobycia oraz uzdatniania wody w zakresie zapewnienia ciągłości dostaw wody odpowiedniej jakości, oraz zapewnienie ciągłości oczyszczania ścieków w Sikorzynie poprzez działania prewencyjne, eksploatacyjne i ochronę środowiska przy pomocy następujących wydziałów:

1)       Wydziału wodociągowo-kanalizacyjnego.

2)       Wydziału uzdatniania wody.

3)       Wydziału mechaniczno-energetycznego.

Do zakresu zadań Działu eksploatacji należy w szczególności:

1)         utrzymanie w ruchu obiektów będących w dyspozycji działu,

2)         określanie potrzeb remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,

3)         organizacja, przygotowanie oraz realizacja prac remontowych i modernizacyjnych systemem gospodarczym,

4)         przyjmowanie i prowadzenie rejestru zleceń na wykonanie robót zewnętrznych,

5)         sporządzanie kosztorysów na przyjmowane roboty,

6)         koordynacja działań służb pogotowia technicznego,

7)         przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów  i inwestycji,

8)         odpowiadanie za racjonalne zużycie paliw, energii, surowców, materiałów i części zamiennych poprzez realizację programów oszczędnościowych, wdrażanie nowych technologii itp.,

9)         koordynacja współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego,

10)       wykonywanie innych, doraźnych zadań, zleconych przez Prezesa Zarządu.

 

Dział oczyszczalni ścieków

Do zakresu zadań Działu oczyszczalni ścieków należy w szczególności:
1)       całokształt spraw związanych z utrzymaniem wymagań jakościowych w ściekach odprowadzanych do rzeki, określonych w pozwoleniu wodno-prawnym,

2)       eksploatacja urządzeń do oczyszczania ścieków zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni ścieków,

3)       udział w odbiorach technicznych urządzeń i obiektów oczyszczalni ścieków realizowanych w ramach inwestycji i remontów,

4)       prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej oczyszczalni ścieków zgodnie ze zbiorem instrukcji o eksploatacji i konserwacji,

5)       współdziałanie w organizowaniu remontów urządzeń, opracowywanie instrukcji przeglądów, remontów maszyn i urządzeń,

6)       kontrola pracy urządzeń poprzez analizę zapisów oraz wyników analiz ścieków i prób technologicznych,

7)       kontrola jakości przyjmowanych ścieków,

8)       prowadzenie spraw związanych z punktem zlewnym ścieków dowożonych,

9)       wprowadzanie i udoskonalanie techniki i technologii oczyszczania ścieków,

10)    unieszkodliwianie skratek i osadów ściekowych zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem,

11)     prowadzenie pomiarów zużycia mediów technologicznych,

12)     prowadzenie kontroli procesu technologicznego oczyszczania ścieków,

13)      opracowanie harmonogramu przeglądów maszyn i urządzeń oraz budynków i budowli i jego realizacja,

14)      współdziałanie z laboratorium w zakresie eksploatacji oczyszczalni ścieków,

15)      realizacja zaleceń organów zewnętrznych,

16)      prowadzenie rejestru awarii maszyn, określanie przyczyn ich powstania oraz przeprowadzanie analiz w tym zakresie,

17)      przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,

18)      planowanie i wdrażanie przedsięwzięć w zakresie nowych technologii, usprawnianie i ulepszanie procesów oczyszczania ścieków oraz utylizacji osadów,

19)      realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,

20)      dbałość o estetykę i porządek na terenie oczyszczalni ścieków i w najbliższym otoczeniu oraz zgodne z wymogami oznakowanie i zabezpieczenie oczyszczalni ścieków,

21)      rozliczanie zleceń na roboty i usługi.

 

Dział techniczny

Do zakresu zadań Działu technicznego należy w szczególności:
1)    wydawanie warunków technicznych włączenia do istniejących urządzeń wodociągowo – kanalizacyjnych,

2)    dokonywanie uzgodnień branżowych dokumentacji technicznej,

3)    zbieranie i przygotowanie danych do dokumentów statystycznych z zakresu produkcji wody, odprowadzania ścieków oraz infrastruktury technicznej,

4)    uczestniczenie w pracach zespołu uzgodnień Starostwa Powiatowego w Gostyniu,

5)    przygotowanie dokumentacji w celu uzyskania pozwoleń na budowę, pozwoleń wodno-prawnych oraz innych wymaganych prawem pozwoleń i decyzji,

6)    opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji oraz zakupów inwestycyjnych,

7)    wnioskowanie o zabezpieczenie środków na przygotowanie i realizację zadań wynikających z w/w planów,

8)    nadzór nad realizacją zawartych umów,

9)    zlecanie opracowania dokumentacji technicznej na zadania ujęte w planach, ich weryfikacja oraz zapewnienie nadzoru autorskiego i inwestorskiego,

10) dokonywanie odbiorów technicznych sieci i przyłączy oraz archiwizacja stworzonych i otrzymanych dokumentów odbiorowych,

11) prowadzenie ewidencji środków trwałych i środków wyposażenia technicznego,

12) przyjmowanie infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej na majątek spółki,

13) realizacja zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,

14) współdziałanie z działami w zakresie organizacji i realizacji zamówień,

15) prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia,

16) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia we współpracy z działem, którego zamówienie dotyczy,

17) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia,

18) pozyskiwanie dofinansowań i środków zewnętrznych do realizowanych inwestycji,

19) nadzorowanie czynności podpisywania umów w zakresie realizowanych zamówień.

 

Dział laboratorium

 Do zakresu zadań Działu laboratorium należą w szczególności czynności związane
z wykonywaniem usług laboratoryjnych na potrzeby Spółki oraz klientów zewnętrznych.

Podstawowy zakres zadań i kompetencji:

1)       pobór próbek,

2)       analiza fizyko – chemiczna wody i ścieków,

3)       współudział w kontrolach gospodarki wodno-ściekowej,

4)       kontrola jakości odprowadzanych ścieków przez zakłady przemysłowe do kanalizacji miejskiej,

5)       w przypadku stwierdzenia przekroczeń obowiązujących parametrów poinformowanie odpowiednie komórki organizacyjne o zaistniałej sytuacji,

6)       zapewnienie jakości wykonywanych usług poprzez doskonalenie systemu jakości,

7)       współpraca z PSSE w zakresie metodyki badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody,

8)       organizacja pracy w laboratorium w sposób zapewniający przestrzeganie obowiązujących przepisów,

9)       uzgadnianie z właściwym państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym harmonogramu poboru próbek,

10)   prowadzenie gospodarki odpadami laboratoryjnymi zgodnie z obowiązującymi normami i rozporządzeniami.

 

Wydział wodociągowo – kanalizacyjny

Do zakresu zadań Wydziału wodociągowo-kanalizacyjnego należy w szczególności  zapewnienie właściwej   ciągłej pracy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z obiektami, a w szczególności:

1)         utrzymanie w ruchu sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z przyległymi obiektami, zachowanie ciągłości dostaw wody i odbioru ścieków,

2)         świadczenie usług transportowych dysponowanymi środkami transportu,

3)         organizacja, przygotowanie i realizacja robót inwestycyjnych systemem gospodarczym,

4)          organizacja, przygotowanie i realizacja zleceń zewnętrznych w zakresie świadczonych przez dział usług,

5)         składanie potrzeb inwestycyjnych w zakresie modernizacji sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych oraz zakupów sprzętowych wynikających z potrzeb działu,

6)         współudział w uzgadnianiu dokumentacji projektowych sieci i obiektów wodociągowych i kanalizacyjnych,

7)         określanie potrzeb remontowych i modernizacyjnych do realizacji w planach rocznych i wieloletnich Spółki,

8)          przygotowanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,

9)         organizacja zabezpieczenia wykonania robót w ruchu drogowym zgodnie    z obowiązującymi przepisami (projekty organizacji ruchu).

 

Wydział uzdatniania wody

Do zakresu zadań Wydziału uzdatniania wody należy w szczególności:
1)       pozyskiwanie wody surowej i eksploatacja ujęć wody zgodnie z posiadanym pozwoleniem wodno-prawnym,

2)       uzdatnianie wody do parametrów zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,

3)       wtłoczenie uzdatnionej wody w odpowiedniej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem do sieci,

4)       kontrola poszczególnych etapów produkcji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,

5)       prawidłowa eksploatacja wszystkich urządzeń technicznych na obiektach produkcji wody,

6)       pobór prób z sieci miejskiej oraz z punktów monitoringowych ustalonych z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną,

7)       wewnętrzny monitoring jakości wody przed i po uzdatnieniu na obiektach produkcji wody,

8)       bilansowanie strat wody uzdatnionej przed i po wtłoczeniu do sieci miejskiej,

9)       przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,

10)   odpowiedzialność za właściwe zagospodarowanie stref ochronnych ujęć wody, według zatwierdzonego projektu,

11)   prawidłowa eksploatacja urządzeń elektroenergetycznych i automatyki na administrowanych obiektach,

12)   przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,

13)   dbałość o estetykę i porządek na terenie ujęć wody i w ich najbliższym otoczeniu oraz zgodne z wymogami oznakowanie i zabezpieczenie ujęć wody,

14)   rozliczanie zleceń na roboty i usługi.

 

Wydział mechaniczno – energetyczny

Do zakresu zadań Wydziału mechaniczno – energetycznego należy zabezpieczenie utrzymania ruchu, a w szczególności:
1)       prowadzenie gospodarki maszynami, urządzeniami i środkami transportu,

2)       prowadzenie gospodarki energetycznej i paliwowej w tym materiałów pędnych,

3)       prowadzenie gospodarki remontowej maszyn, urządzeń, sprzętu transportowego oraz budynków,

4)       prowadzenie gospodarki narzędziowej, w tym między innymi: wydawanie narzędzi, dbanie o sprawność narzędzi, ewidencja,

5)       prowadzenie dokumentacji techniczno-eksploatacyjnej maszyn i urządzeń do celów remontowych,

6)       realizacja wewnętrznych i zewnętrznych robót warsztatowych i remontowych,

7)       terminowe rozliczanie zleceń wewnętrznych i zewnętrznych,

8)       wykonywanie bieżącej konserwacji napraw i pomiarów instalacji oraz urządzeń elektroenergetycznych,

9)       kontrola zużycia energii elektrycznej, paliw stałych i płynnych,

10)       wykonywanie przeglądów, konserwacji i remontów oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji urządzeń podlegających Urzędowi Dozoru Technicznego,

11)      prowadzenie ewidencji powstałych awarii maszyn, urządzeń i środków transportowych i dokonywanie analiz po ustaleniu przyczyny awarii,

12)   przygotowywanie propozycji do rocznych i wieloletnich planów remontów, modernizacji i inwestycji wraz z uzasadnieniem,

13)   przygotowywanie dokumentacji przetargowej do planowanych remontów i inwestycji,

14)   zarządzanie flotą pojazdów Spółki,

15)   rozliczanie zleceń na roboty i usługi.

 

Wydział sprzedaży

Do zakresu zadań Wydziału sprzedaży należy całokształt spraw związanych ze sprzedażą usług, a w szczególności:

1)         przygotowywanie, zawieranie i realizacja umów z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz umów pokrewnych,

2)         dokonywanie terminowej realizacji odczytów wodomierzy,

3)         wystawianie rachunków za świadczone usługi dostawy wody i odbiór ścieków,

4)         kontrola i weryfikacja dostawy wody i odbioru ścieków,

5)         rozliczanie sprzedaży wody i pozostałych usług,

6)         kontrola legalności poborów wody,

7)          prowadzenie kompleksowej gospodarki wodomierzowej wraz z opracowaniem, wdrożeniem i udoskonalaniem zasad doboru wodomierzy,

8)         windykacja należności za świadczone przez dział usługi, wysyłanie monitów, naliczanie odsetek,

9)         opracowywanie planów sprzedaży wody, ścieków oraz sporządzanie analiz wykonanej sprzedaży i strat wody wtłoczonej do sieci,

10)     poszukiwanie nowych możliwości zwiększania sprzedaży i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie,

11)     prowadzenie biura obsługi klienta wraz z prowadzeniem rozliczeń, dokumentacji o klientach i rozpatrywaniem skarg i wniosków.

 

Specjalista ds. ochrony środowiska

Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. ochrony środowiska należy całokształt prac związanych z prawidłowością procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków w Sikorzynie i ochrony środowiska na  obszarze działania Spółki a w szczególności:

1)    prowadzenie i koordynacja działań dotyczących zagadnień ochrony środowiska,

2)    zapewnienie zgodności działań Spółki z obowiązującym prawem w zakresie ochrony środowiska,

3)    kontrolowanie prawidłowości procesów technologicznych uzdatniania wody i oczyszczania ścieków w Sikorzynie,

4)    współpraca z PSSE w zakresie badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody,

5)    prowadzenie zagadnień formalno-prawnych związanych z odprowadzeniem ścieków przemysłowych do kanalizacji sanitarnej,

6)     realizacja zadań z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,

7)    ustalanie wysokości opłat z tytułu korzystania ze środowiska w zakresie poboru wody i odprowadzania ścieków,

8)    współpraca z instytucjami państwowymi w zakresie ochrony środowiska, przekazywanie informacji o stanie środowiska organom państwowym i samorządowym.

       

Specjalista ds. kadrowych

Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. kadrowych należy w szczególności:

1)    realizowanie polityki kadrowej Spółki,

2)    prowadzenie spraw pracowniczych zgodnie z Kodeksem pracy i przepisami wykonawczymi,

3)    prowadzenie dokumentacji pracowniczej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy,

4)    prowadzenie sprawozdawczości w sprawach kadrowych,

5)    zapewnienie obsługi administracyjnej i sekretariatu Spółki,

6)    wspieranie komórek organizacyjnych w doborze kadr,

7)    koordynacja niezbędnych szkoleń,

8)    określanie potrzeb socjalnych pracowników i członków rodzin oraz opracowanie
w tym zakresie planów ich zaspokajania w ramach obowiązującego prawa,

9)     współudział przy sporządzaniu planu zakładowej działalności socjalnej oraz ustalania zasad podziału i wykorzystania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

10) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, poleceń służbowych,

11) nadzór nad archiwum zakładowym,

12) całokształt prac związanych z eksploatacją środków i urządzeń biurowych niebędących sprzętem komputerowym,

13) administrowanie bezpieczeństwem informacji.

 

Specjalista ds. zaopatrzenia

Do zakresu zadań samodzielnego stanowiska Specjalisty ds. zaopatrzenia należy w szczególności:

1)    magazynowanie, obrót i ewidencja obrotu zapasami materiałowymi, opakowaniami, surowcami wtórnymi,

2)    zabezpieczenie dostaw materiałów, maszyn, urządzeń zgodnie z potrzebami Spółki,

3)    współpraca ze wszystkimi działami przy planowaniu i weryfikacji zamówień na materiały,

4)    sporządzanie reklamacji ilościowych, jakościowych i wartościowych w zakresie dostaw materiałów,

5)    organizowanie i koordynowanie pracy w magazynie,

6)    prowadzenie gospodarki złomem i opakowaniami,

7)    prowadzenie zakupów przy zastosowaniu przepisów dotyczących udzielania zamówień, zgodnie z regulaminem wewnętrznym,

8)    identyfikacja i upłynnienie zapasów zbędnych,

9)    sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu gospodarki materiałowej i magazynowej,

10) przestrzeganie normatywów zapasów materiałowych,

11) bieżąca kontrola składowania i konserwacji zapasów magazynowych,

12) bieżąca kontrola ewidencji materiałów magazynowych.

ikona Metryczka

Odpowiedzialny za treść Dariusz Szymański - Prezes Zarządu
Data wytworzenia 2024-04-15
Opublikował w BIP
Data opublikowania 2024-04-15 11:55:31
Ostatnio zaktualizował Iwona Talarczak
Data ostatniej aktualizacji 2024-04-19 07:01:40
Liczba wyświetleń 222
Historia zmian ZOBACZ